søndag den 17. november 2013

Alle mine gode intentioner til trods er der gået næsten en uge siden mit seneste indlæg. Hvor blev tiden af??
Rigtig meget af tiden er gået med at dyrke forholdet til min kæreste, et forhold, der kun er et par måneder gammelt og derfor stadig er meget intenst og energikrævende såvel som -givende. Det er vidunderligt, og tiden går lynhurtigt.
Samtidig har jeg også dette projektforløb, som jeg skal koncentrere mig om - altså min såkaldte skolegang, der også er meget intens og energikrævende. Og temmelig drænende, hvis jeg skal være helt ærlig. Det er meget, meget svært at være introvert og samtidig skulle trænes i at "gøre sig lækker" (en undervisers udtryk) overfor potentielle arbejdsgivere.
Ind i mellem går jeg helt i sort over alt det, jeg skal kunne og være uden overhovedet at have lyst til det, og så ser det hele virkelig sort ud.

Faktum er, at jeg er nået ud over min 2-års ledighedsperiode og derfor er på uddannelsesydelse. Jeg har brugt al den tid som ledig til primært at 1) komme over min depression og 2) komme over mit brud med min eksmand, og der har været nul overskud til virkelig at søge arbejde. Jovist, jeg har gjort det, jeg skulle, men ikke en krumme mere - det har bare ikke været i mig. Og når jeg virkelig graver dybt i mig selv, så ved jeg også, at jeg aldrig nogensinde vil kunne trives med et traditionelt job - jeg bliver helt skør i bolden ved tanken om at skulle møde op og være til rådighed fra tidlig morgen til sen eftermiddag. SELV om langt de fleste andre mennesker gør det! Jeg er bare ikke langt de fleste, jeg er mig, og jeg er nødt til at prøve at gøre klart for mig selv, hvad jeg kan leve med at skulle leve af, og allerhelst hvad jeg gerne VIL leve af...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar