lørdag den 9. november 2013

Børnefødselsdag...!

Caroline blev 8 for en måneds tid siden, og hun er som bekendt mit introverte barn, der ikke kan overskue al for megen virak, men som selvfølgelig gerne vil holde pigefødselsdag. Som hun selv sagde det: "Men vi behøver ikke invitere drengene, vel mor? De er så vilde...!"
Hvortil jeg i mit stille sind tilføjer, at mine tre tøser i hvert fald ikke lader drengene noget efter...
Men nej, drengene kan vente et par år - det er nu blevet til at vi holder julehygge med klip og småkagebagning kun for pigerne, og Caroline er lykkelig.

Faktisk har vi de sidste par dage smugtrænet i at lave musetrapper og flettede stjerner, og det har været superhyggeligt. Når altså Emilie ikke mister fatningen for 117. gang og river noget i stykker i raseri. Eller når Anne-Sofie, der i virkeligheden er liiidt for lille til helt at fatte konceptet omkring stjernefletning men samtidig føler sig liiidt for stor til kun at lave musetrapper, for 117. gang påbegynder en ny stjerne, som jeg så skal overtage omtrent ved den indledende afklipning af spidser...

Med hensyn til pigefødselsdagen, så står jeg gerne ved, at det ikke lige er min allerbedste forestilling om en lørdagsbegivenhed, men lad gå. Min største skræk var faktisk tanken om den næsten obligatoriske forældrekaffe ved afhentning af pigerne - men nu, hvor jeg har læst "Introvert", er jeg overhovedet ikke i tvivl om, at jeg bare skal LADE VÆRE med den kaffe og small talk. De kan hente deres børn og tage af sted igen, kan de! ;-)
For jeg ved med 100% sikkerhed, at jeg vil være helt ødelagt efter arrangementet, og det er sikkert ikke kun sådan en særligt sensitiv og introvert person som mig, der ville have det sådan...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar