mandag den 11. november 2013

Skiftedag

Jeg har haft en stille dag i dag, til trods for at jeg har været til undervisning.
Mine piger er taget hjem til deres far, og skiftedagen er altid en lidt slem dag, for selv om den pludseligt opståede ro er tiltrængt, er det også sært naturstridigt bare at aflevere sine børn for ikke at se dem i en hel uge. Men på den anden side - da jeg var barn og mine forældre blev skilt, da var det jo normen, at faderen kun var sammen med sine børn hveranden weekend, og sådan fungerede det også i min familie. Jeg skal ikke klynke over kun at have mine børn hveranden uge...

Men altså...hveranden mandag er ligesom et sort hul, hvor alting runger og hvor jeg for én gangs skyld ikke trænger til at være alene. Omstændighederne gjorde, at jeg ikke en gang kunne få min kæreste at se i dag, så her har virkelig været stille. Og jeg har siddet i sofaen og strikket hele aftenen, mens jeg så Say Yes to the Dress og What NOT to Wear, i stille begejstring over, at jeg endelig har fået tv-adgang (kun en måned efter at være flyttet ind i huset...).
Nu er her igen meget stille, og jeg har ikke haft nogen at synge godnatsang for, så måske skulle jeg give mig selv hele repertoiret i aften, det repertoire, der består af Den lille Ole, Nu er jord og himmel stille og Solen er så rød, mor (Emilie); Nu er jord og himmel stille, Vinter er nær (uanset om det er sommer eller vinter) og Elefantens vuggevise (Caroline); og endelig På loftet sidder nissen (året rundt), Dejlig er den himmel blå (sommer og vinter), samt Et barn er født i Bethlem (igen-igen) (Anne-Sofie)...


Nogle ting ændrer sig bare ikke, og dét kan ind i mellem føles rigtig dejligt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar